2015. május 11., hétfő

És eljő az óra...

El is jött a műtét napja! Mondanom sem kell, igen korán ott voltam már a HairHungay klinikán, 8 óra körül megérkezett az első asszisztens hölgy, aki beinvitált, majd kölcsönös bemutatkozás után bevezetett a pácienseknek kialakított külön kis helyiségbe.

Itt volt egy kis asztalka, öltözőszekrény, egy díszes fogas. Minden nagyon modern volt, nagyon tetszett. Megkaptam az utasításokat, Kitöltöttem a szükséges papírokat, elolvastam, aláírtam, majd bevettem a vérzéscsillapítót és antibiotikumot. Izgatott voltam, tudtam, hogy innen nincs már “vissza-gomb”. Nemsokára a doktornő is megérkezett. Kedves fiatal hölgyet ismerhettem meg, akiről sugárzott a tapasztalat és magabiztosság. (mely később be is bizonyosodott). Bemutatkoztunk, majd megtörtént a profil fotók készítése.

Hajbeültetés előtt a klinikán
Ezt követően hajnyírás, majd egy hatalmas sokk! 2mm-es hajjal a tükör előtt állva igazán megláttam, hogy valójában, mennyire megkopaszodtam. Magamhoz tértem, majd lezuhanyoztam, hogy minden szennyeződéstől és hajszáltól mentes legyen a fejbőröm. Ezután a doktornő megkért, hogy fáradjak a műtő terembe ahol már várt a nekem előkészített “szuper ágy”, mely több pozícióba volt állítható. Elhelyezkedtem, az asszisztens hölgyek is előkészítettek mindent.

Következett az érzéstelenítők beadása, mely több szakaszban történt. Az első 3-4 erezhető volt, bár elviselhető. A többit már nem nagyon éreztem mivel a fejbőröm kezdett zsibbadni. Érdekes érzés volt, mintha gumiabronccsá vastagodott volna a fejbőröm. Pár perc várakozás után, megkezdődött a hajszalak kivétele, melyről mint megtudtam, egy motoros precíziós eszközzel történt, amely fellazítja a hajszálcsoportokat (graftokat) azokat körbe vágva. Több száz darab körbevágás után az asszisztensek felváltva egy csipesszel kiemelték ezeket a hajszálcsoportokat, melyben volt 1, 2, 3, de még 4 db hajszál is. A graftokat egy lapos üvegtartályba helyezték, majd mikroszkóp alatt megszámolták és előkészítették a beültetéshez. Mindeközben a doktornő újabb több száz hajcsoportot vágott körbe a motoros mikrotű szerű úgynevezett SafeScribe eszközzel. Ezeket is kiemelték, majd jöhetett a harmadik menet. Összesen mintegy 1500 graft (~3000 hajszál) várakozott beültetésre.

Eljött az ebédidő. Már nagyon vártam, mivel a hajcsoportok kinyerése alatt hason illetve oldalt kellett feküdnöm, ami igen fárasztó volt csaknem 4 órán keresztül. Természetesen kisebb pár perces pihenőkkel megszakítottuk néha a műtétet, hogy kicsit kinyújtózhassak, pihenhessek. Ebéd előtt egy több száz ajánlatot tartalmazó étlapról választhattam ebédet, melyet a klinika biztosított. Ennek elfogyasztása után, jött az amit nagyon vártam.

A hajszalak / hajcsoportok beültetése előtt még berajzolta a doktornő a közösen “kialkudott”  hajvonalat. Majd vissza a szuper ágyba. Ezúttal már háton, félig ülő pozícióban, bár kissé hátradöntve, újabb érzéstelenítőket kaptam, most a homloktáji zónát kellet elérzésteleníteni. Nekem ez kicsit kellemetlenebb volt, de túléltem. A hajbeültetés előtt egy mikró “szerszámmal” - melyet pontosan nem láttam, apró kis lyukakat, vagy inkább bemetszéseket ejtett a doktornő a beültetendő részre, ahová kerülnek majd a hajcsoportok. Ezen az első napon a hajvonal illetve az afölötti kb. 2.5 cm-es sáv lett beültetve. Délután 4 óra felé végeztünk is. A beültetés utolsó egy órájában már kezdett múlni az érzéstelenítő hatása, de amint éreztem bármi fájdalmat, azonnal kaptam az újabb érzéstelenítőt. A vége felé már igen érzékeny volt a fejbőröm. Mikor kész lett, lassan lekínlódtam magam az ágyról, és szép lassan elindultam a mosdóba, hogy szemügyre vehessem a mai termést.

Sokk 2. Annyira jól sikerült, hogy nem akartam hinni a szememnek. Már láttam az új hajvonalam - Csúcs szuper! Visszataxiztam a szállodába, ahol egyből ismét a tükör elé vetettem magam és csodáltam az új hajvonalam. A fejem lüktetett, erősen fájt. A klinikán még elláttak antibiotikummal, fájdalomcsillapítóval, egy fiziológiás sóoldattal, mellyel óránként kellett permetezni a beültetett részt, valamint két speciális felszívóképességű anyaggal, amely igazából úgy nézett ki mint egy kinyitott kocka alakú pelenka. Ezt kellett a fejem alá tenni és lehetőleg dupla párnám, aludni. Hát, sokat nem aludtam, egyrészt zavart az enyhe lüktető érzés, másrészt csak háton tudtam aludni, nehogy véletlen hozzáérjen bármi is a frissen beültetett hajszálakhoz, de végre, valahára reggel lett.

A műtét 2. napja

A második nap ugyanúgy zajlott mint az első, azzal a csekély különbséggel, hogy most a hajvonal-sáv feletti maradék részt ültették be. Telt az idő és a hangulat is egyre lazább volt. Az asszisztensek és a doktornő együtt biztosították a jó hangulatot. Hatalmasat beszélgettünk. Mindkét napon nagyon kedves, barátságos környezetben éreztem magam.  A második napon a fájdalmat is jobban tűrtem. Már vártam a végét, és elég korán 3 órára már végeztünk is!


Hajbeültetés után

Sajnos kicsit meg voltam fázva, ami a második nap délutánjára már rendesen rontotta a közérzetem és a hangulatom. A végeredményt ismét megcsodáltam a tükörben. Teljesen elégedett voltam. Ráadásul még kb. +200 hajszálat is kaptam. Tanácsokkal, instrukciókkal ellátva, elköszöntem és vissza mentem a hotelba, ahol le kellett hogy dőljek, míg egy barátom nem jött értem autóval.

A műtét utáni napok


Egy nappal a műtét után, szenvedek a megfázástól, de gyógyteával, Algopyrinnel, vitaminnal kezelem magam, mivel nem szabad, hogy belázasodjak. A sok érzéstelenítő kezd már leszivárogni a homlokomra, kezd UFO fejem lenni. Röhögő görcs a tükör előtt, és szerencsére a fejem már nem lüktet, persze érintésre érzékeny. A kivett hajszalak helye sem vérzik és délutánra, már sokkal jobban vagyok. A fejbőröm pirossága is tompult. A duzzanat mar az orrnyergemnél jár. Érdekes látvány. Várom az elkövetkezendő napokat, hogy még jobban legyek és végre kicsit kimozdulhassak emberek köze.

2. nap

Éjjel kimentem hogy megnéztem a tükörben, hogy alakul a duzzanat a homlokomon. Riadtan láttam, hogy lila ödémás tasakok jelentek meg a szemhéjam alatt, az orromhoz közeli sarkokban. Igen durva volt. Reggelre ezek még nagyobbak lettek. Kicsit megijedtem, de tudtam ez természetes. Ahogy telt a nap, óráról órára javult a dolog. Szépen az orrom mellett, most már a szemem alatt is megjelent a lilaság, de csökkent a duzzanat a szemhéjamon. Gondoltam most simán tudnék szerepet vállalni valami Zombie filmben. A megfázásom is javult szerencsére és már sokkal többet vagyok talpon. Kicsit húz a fejem, néha feszítő érzés, néha viszketés váltja fel egymást mind a donor területen, mind elől a beültetett hajszálaknál. A jó hír, hogy ez egyre javulni fog. Sőt édesanyám is megjegyezte, amit én is észrevettem, hogy a pirosság már sokat halványodott a beültetett részen, sőt, a hajszálak is nőttek!  Kb. 1 mm-ert. Pár nap múlva víz is érheti a hajam és elvileg már alig lesz nyoma a beavatkozásnak. Ja, még egy dolog, a tarkó részen ahonnan kivettek a hajszalakat, a hegek mar szinte nem is láthatóak. Ennek nagyon örülök, gyorsan gyógyul!

3-4. nap

Hullnak a pörkök, (vedlek). Hátul a donor területen érzékeny még, a beültetett terület már nem annyira piros, kezd természetes színű lenni a bőröm. Közepes erőkifejtésre mikor felmegy a vérnyomásom elönti a forróság, de ez gondolom normális. Próbálok pihenni...



Műtét után az 5. nap

A pörkök 90%-a lepotyogott, finoman simogattam tenyérrel a hátsó részt és a beültetett területet, dörzsölni, masszírozni még nem merem. Az ödéma teljesen felszívódott. A hajam mar 4-5 milliméteres. Nagyon gyorsan nő, a beültetett szálak 1/3-a még kisebb, 2-mm-es. Gondolom azoknak még kell egy kis idő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése